Share it

Share on facebook
Share on twitter

Γιάννης Κοτσης 

υποψήφιος διδάκτωρ του Τμήματος Διαιτολογίας – Διατροφής

O Γιάννης είναι υποψήφιος διδάκτωρ του Τμήματος Διαιτολογίας – Διατροφής, στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, όπου ολοκλήρωσε και τις μεταπτυχιακές του σπουδές, με ειδίκευση στην Διατροφή Αθλουμένων. Διαθέτει πολυετή εμπειρία σε αντίστοιχες θέσεις, όπως η Εθνική ομάδα ποδηλασίας αλλά και σε αθλητικά – ποδοσφαιρικά σωματεία της Super/Football league, ως αθλητικός διατροφολόγος.

 Υπάρχει ιδανικό πρόγραμμα άσκησης για τον κάθε αθλούμενο;

Αλήθεια, υπάρχει πρόγραμμα προπόνησης ειδικό προς τον κάθε αθλούμενο ή η προσέγγιση θα έπρεπε να είναι ίδια για τον κάθε δρομέα?

Αρχικά όλοι οι άνθρωποι δεν είναι ίδιοι και δεν ανταποκρίνονται το ίδιο σε οποιοδήποτε ερέθισμα, λεκτικό ή σωματικό. Προσωπικά θεωρώ πως ίσως ένα από τα καλύτερα χαρακτηριστικά μου, είναι ότι στην εκάστοτε προσέγγιση μου ( διατροφική ή προπονητική) προσπαθώ πάνω από όλα να είμαι λογικός.

Ο κάθε άνθρωπος είναι πράγματι μοναδικός σε όλα τα επίπεδα, για το λόγο αυτό, πριν την έναρξη οποιουδήποτε προγράμματος άσκησης θα πρέπει να πραγματοποιούνται οι εξής αξιολογήσεις:

• Καρδιακός έλεγχος

• Εργομετρική αξιολόγηση (αξιολόγηση της φυσικής κατάστασης) η οποία περιλαμβάνει μέτρηση ποσοστού λίπους, μυϊκού ιστού, καρδιαγγειακή απόκριση στην άσκηση κτλ.

• Μυοσκελετική αξιολόγηση, καθώς η μυοσκελετική υγεία είναι πολύ σημαντική για την ομαλή λειτουργικότητα της καθημερινής ζωή.

• Ιστορικό διατροφής και δραστηριότητας για την εκπόνηση του προπονητικού προγράμματος.

Οπότε λαμβάνοντας υπόψιν, όλους του παραπάνω παράγοντες, μπορούμε να σετάρουμε τις προπονητικές ζώνες του αθλούμενου, βάση των δικών του χαρακτηριστικών. Έτσι θα μπορέσει κάποιος με ακρίβεια, να πετύχει τον στόχο του πιο συγκεκριμένα και πιο σωστά.

Για τον σχεδιασμό προπονητικού προγράμματος με αντιστάσεις, βασιζόμαστε σε στοιχεία που παίρνουμε από πιο απλά μέσα αξιολόγησης όπως το FMS (Functional Movement Screening) ή μέσω ανάλυσης βάδισης σε πελματογράφο. Με αυτό το τρόπο, μπορούμε να έχουμε μια ακριβής εικόνα κινητικών μοτίβων, με σκοπό να διορθώσουμε ότι ξεφεύγει από το φυσιολογικό πλαίσιο.

Αφού τελειώσουμε και πάρουμε την εξονυχιστική αξιολόγηση του μυοσκελετικού μας συστήματος είμαστε πλέον έτοιμοι να δομήσουμε ένα προπονητικό πρόγραμμα με στόχο την μυϊκή υπερτροφία, την αύξηση της μυϊκής μας δύναμης ή την πρόληψη μυϊκών τραυματισμών.

Πολλές φορές όμως, ένας αθλούμενος μπορεί να κινείται σε λανθασμένο κινητικό μοτίβο και να είναι η πραγματική αιτία των μυοσκελετικών προβλημάτων. Οπότε σε αυτή την περίπτωση καταπολεμούμε την αιτία και όχι το αποτέλεσμα. Σε συνεργασία λοιπόν οι sport scientist και οι εμβιομηχανικοί/φυσιοθεραπευτές μπορούν να δουν ανισορροπίες και μυϊκές ομάδες που χρειάζονται είτε ενδυνάμωση είτε διάταση, εστιάζοντας σε περιοχές που χρειάζονται επανόρθωση και επανεκπαίδευση μέσω λειτουργικών ασκήσεων (Functional training)

 
FUNCTIONAL TRAINING

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ – FUNCTIONAL TRAINING

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ – FUNCTIONAL TRAINING H λειτουργική άσκηση ή αλλιώς functional training αποτελεί στις μέρες μας έναν από τους πλέον δημοφιλής τρόπους εκγύμνασης. H λειτουργική προπόνηση βρίσκει εφαρμογή από έναν απλό ασκούμενο μέχρι τον επαγγελματία αθλητή, αφού έχει τη δυνατότητα να προσαρμόζεται στις εκάστοτε απαιτήσεις. Γνωρίζει όμως ο ασκούμενος

Read More »

UA SPAWN III – THE SPAWN IS BACK

UA SPAWN III Total Support for Total Control THE SPAWN IS BACK Under Armour’s Spawn 3 is Fast and flexible, with the support and grip you need to control the court. Το νέο Spawn III είναι όσα ψάχνει ένας baller του σύγχρονου μπάσκετ. Είναι  γρήγορο, έχει άνετη εφαρμογή, σταθερό

Read More »

CURRY 8 Flow

CURRY Flow 8 Ο Stephen Curry, τρεις φορές πρωταθλητής και δύο φορές MVP με την ομάδα των Golden State Warriors, λανσάρει το νέο του brand “THE CURRY Brand”, σε συνεργασία με την UNDER ARMOUR με σκοπό να αλλάξει το παιχνίδι για τα καλά. Ο Stephen είναι ένα αθλητής που

Read More »

EMBIID 1 “THE BEGINNING OF THE PROCESS”.

EMBIID 1 “THE BEGINNING OF THE PROCESS”. Σύμφωνα με τον Joel Embiid, η ζωή του είναι μια ταινία. Ένα παιδί γεννημένο στο Yaoundé του Καμερούν το 1994, με όνειρο να γίνει επαγγελματίας παίχτης βόλεϊ. Στην πραγματικότητα μέχρι την ηλικία των 15, δεν είχε ακουμπήσει ποτέ μπάλα μπάσκετ. Με αφορμή

Read More »

UA FLOW VELOCITI WIND

UA FLOW VELOCITI WIND Η UNDER ARMOUR αποκαλύπτει το πιο γρήγορο δρομικό παπούτσι που έχει φτιάξει ποτέ και ακούει στο όνομα UA FLOW VELOCITI WIND. Με δοκιμές πάνω από 17.000 χιλιόμετρα, το νέο UA Flow Velociti Wind αποτελεί την νέα τεχνολογική δημιουργία της UNDER ARMOUR, με έναν ανατρεπτικό σχεδιασμό

Read More »

Mike Zampidis

Mike Zampidis Μετά από τόσα χρόνια στην ενεργό δράση κι αμέτρητες ώρες στα Ελληνικά και τα παγκόσμια ρινγκ, γνωρίζω πολύ καλά πόσο σημαντικό ρόλο παίζει ο κατάλληλος εξοπλισμός πριν και κατά τη διάρκεια της προπόνησής μου και φυσικά σε κάθε μου αγώνα. Το αποτέλεσμα όμως του αγώνα, προδιαγράφεται σε

Read More »