Share it

Share on facebook
Share on twitter

Τι είναι ο Καθυστερημένος Μυϊκός πόνος και πως αντιμετωπίζεται;

Ο αθλητισμός τον τελευταίο καιρό έχει μπει πολύ έντονα στην καθημερινή μας ρουτίνα , κάτι που επιφέρει ως επακόλουθο τους  συχνούς τραυματισμούς. Λόγω της συνεχής αθλητικής δραστηριότητας , το σώμα μας δέχεται μεγάλες δυνάμεις στο μυοσκελετικό σύστημα, οι οποίες είναι δυνατό να προκαλέσουν τραυματισμούς με αποτέλεσμα την αθλητική κάκωση. Σίγουρα ο σωστός αθλητικός εξοπλισμός ή ένα άρτια δομημένο αθλητικό παπούτσι μπορεί να βοηθήσει στο να μειωθούν οι δυνάμεις που δέχεται το σώμα μας, αλλά όταν ο αθλητής πιέζει και καταπονεί το σώμα του οι συνέπειες μπορεί να είναι μικροί ή μεγάλοι τραυματισμοί.

 
μυικός πόνος

Ένα είδος τραυματισμού που ταλαιπωρεί τους περισσότερους αθλητές είναι το σύνδρομο του Καθυστερημένου Μυϊκού Πόνου (ΚΜΠ), το οποίο έχει σημαντικές επιδράσεις στο σώμα μας, όπως οξύ μυϊκό πόνο, μυϊκή αδυναμία, μυϊκή ευαισθησία, δυσκαμψία, αρθραλγία, οίδημα, μυϊκή αδυναμία και ενόχληση στη βάδιση. Σαν σύνδρομο θεωρείται ένας ήπιος τύπος μυϊκής βλάβης, κάτι το σύνηθες στη συμβατική και επαγγελματική αθλητική δράση με αρνητική συνέπεια στην αθλητική απόδοση.

Σε συνεργασία με το κέντρο φυσικοθεραπείας και αποκατάστασης PHYSIORULES, θα αναλύσουμε τί είναι το σύνδρομο Καθυστερημένου Μυϊκού Πόνου (ΚΜΠ) ή DOMS – Delayed Onset Muscle Soreness , πως προκαλείται, ποιες είναι οι επιπτώσεις στην αθλητική μας επίδοση αλλά κυρίως πώς αντιμετωπίζεται.

Τι είναι ο Καθυστερημένος Μυϊκός πόνος ;

Η πρώτη αναφορά στην καθυστερημένη εμφάνιση του μυϊκού πόνου προήλθε από τον Αμερικανό γιατρό Theodore Hough το 1902, ο όποιος παρατήρησε ότι όταν ένας μη «εκπαιδευμένος» σκελετικός μυς ασκείται συχνά, έχει ως αποτέλεσμα μια δυσφορία που εκδηλώνεται 8 έως 10 ώρες μετά την άσκηση. Έπειτα από πολλές έρευνες και μελέτες, ο ΚΜΠ αποτελεί μια μυϊκή βλάβη η οποία κατατάσσεται στις μυϊκές θλάσεις 1ου βαθμού καθώς εσωκλείει ένα μικρό τραυματισμό στο μυϊκό ιστό.

Ο ΚΜΠ θεωρείται μια κλινική εκδήλωση η οποία παρουσιάζεται κυρίως σε ενήλικα άτομα – είτε ερασιτέχνες αθλητές με σποραδική ενασχόληση με τον αθλητισμό είτε με επαγγελματίες αθλητές με συμμετοχή σε αθλητικά προγράμματα προπονήσεων υψηλής έντασης που περιέχουν ιδιαιτέρως ασκήσεις με γρήγορες και εκρηκτικές κινήσεις που αποσκοπούν στην αύξηση της ταχύτητας και της δύναμης (πλειομετρικές ασκήσεις). Ο ΚΜΠ γίνεται αντιληπτός από τον αθλητή ως μυϊκός πόνος ή δυσφορία κατά την αφή ή την πραγματοποίηση κίνησης του προσβεβλημένου άκρου και δύναται να επιδράσει το σύνολο των μυοσκελετικών ιστών. Ο ΚΜΠ κάνει την εμφάνισή του σε χρονικό διάστημα 24 ωρών μετά την άσκηση, μεγιστοποιείται στις 24 ώρες έως και τις επόμενες δύο ημέρες από την άσκηση και υποχωρεί μετά από 5 έως και 7 ημέρες μετά την άσκηση.

Αιτίες εμφάνισης του Καθυστερημένου Μυϊκού Πόνου.

Οι αιτιολογικές μεταβλητές που ο συγκεκριμένος πόνος εμφανίζεται συχνότερα είναι όταν παρατηρούνται οι παρακάτω συνδυασμοί:

Παραγωγή και συσσώρευση γαλακτικού οξέος.
Αυξημένος μυϊκός σπασμός, ο οποίος δημιουργείται κατά την αύξηση της μυϊκής διέγερσης μετά από εκκεντρική άσκηση.
Βλάβη του συνδετικού ιστού.
Υψηλή επιβάρυνση των μυϊκών ινών που δημιουργεί μυϊκή βλάβη και πόνο.
Αύξηση των επιπέδων ενζύμων.
Εμφάνιση φλεγμονής (οίδημα και διήθηση φλεγμονωδών κυττάρων).
Παραγωγή και συσσώρευση ασβεστίου στους τραυματισμένους μύες μετά από την άσκηση.
Επιπλέον, αιτιολογικοί παράγοντες οι οποίοι ευθύνονται για την παρουσία του ΚΜΠ είναι η δυσκαμψία μυών, η ταχύτητα συστολής, η κούραση, η γωνία συστολής, όπως και η φυσιολογική κατάσταση του ατόμου.

Ποιες είναι οι επιπτώσεις στην αθλητική μας απόδοση;

Οι πιθανότητες εμφάνισης του Καθυστερημένου Μυϊκού Πόνου, σε έναν αθλητή επαγγελματία ή μη, με αρκετό χρονικό διάστημα απουσίας από την ενεργό δράση λόγω κάποιου τραυματισμού ή λόγω έναρξης της αγωνιστικής περιόδου είναι αρκετά μεγάλες. Επιπλέον, ένας αθλητής είναι δυνατό να καταπονηθεί από την διαφοροποίηση στο είδος, στην ένταση και στην συχνότητα των προπονήσεων στις οποίες συμμετέχει και στις οποίες ίσως να μην έχει προσαρμοστεί άμεσα και τον καθιστούν επιρρεπή σε μυϊκό τραυματισμό.

Συνεπώς, ο ΚΜΠ ευθύνεται για ένα σύνολο αρνητικών επιπτώσεων στους αθλητές όπως:

Πιθανή μυϊκή βλάβη.
Τραυματισμοί στους συνδετικούς ιστούς.
Μυϊκή αποδυνάμωση.
Μείωση της νευρομυϊκής απόδοσης.
Πτώση της ιδιοδεκτικότητας των αρθρώσεων.
Μείωση του εύρους κίνησης.
Ελάττωση του μήκους του διασκελισμού.
Μείωση της ευαισθησίας στην ινσουλίνη.
Μείωση της ικανότητας επανασύνθεσης του μυϊκού γλυκογόνου.
Μείωση της ισοκινητικής δύναμης
Τρόποι αντιμετώπισης και πως συμβάλει η Under Armour σε αυτό;

Η ΚΜΠ είναι μια παθολογική κλινική εκδήλωση μετά από έντονη άσκηση γι’ αυτό και είναι σημαντικό να οροθετηθούν οι φυσιοθεραπευτικές μέθοδοι όπως η μάλαξη, κρυοθεραπεία, ηλεκτροθεραπεία, διατάσεις, εφαρμογή συμπιεστικών ενδυμάτων, βελονισμό κ.ο.κ. Οι περισσότεροι αθλητές, ύστερα από μια σκληρή προπόνηση, συχνά παραβλέπουν το κομμάτι της αποκατάστασης.

ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ΚΑΙ ΤΡΕΞΙΜΟ

‘’Όλα τα παπούτσια κάνουν την ίδια δουλειά. Μέγα λάθος!

Είναι λάθος που συχνά ακούγεται είναι ότι τα παπούτσια δεν παίζουν σημαντικό ρόλο στο τρέξιμο. Θα πρέπει πάντα να επιλέγουμε παπούτσια σύμφωνα με τον τύπο του πέλματός μας, την απόσταση που θέλουμε να διανύσουμε, το είδος της προπόνησης (tempo ή διαλειμματική) , ώστε να μας παρέχουν την επιστροφή ενέργειας και απορρόφηση των κραδασμών που όλοι ζητάμε. Η δοκιμασμένη πρόταση των ειδικών του PHYSIORULES ακούει στο όνομα HOVR™ Machina της Under Armour.

 

To δρομικό παπούτσι Hovr Machina αποτελεί την κορυφαία πρόταση της εταιρίας και απευθύνεται σε δρομείς μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων που χρειάζονται ανώτερες επιδόσεις και μαλακή αίσθηση στη διάρκεια του run. Χάρη στην επαναστατική τεχνολογία HOVR™ που παρέχει υψηλή απορροφητικότητα κραδασμών για μεγαλύτερες αποστάσεις ή για speed tempo προπονήσεις , αλλά και της τεχνολογίας Propulsion Plate, παρέχει μεγαλύτερη ώθηση και ταχύτητα επιτρέποντας αποτελεσματικές και ομαλές κινήσεις. Σε όλα τα παραπάνω προσθέστε πως το νέο UA HOVR™ Machina, μπορεί να γίνει ο προσωπικός σας προπονητής!

 

Το ενσωματωμένο Bluetooth™ στη σόλα του καταγράφει όλα τα δεδομένα από κάθε τρέξιμο και τα μεταφέρει στην εφαρμογή MapMyRun™, βελτιστοποιώντας έτσι την εμπειρία του δρομέα. Αυτό του δίνει τη δυνατότητα να προσφέρει υπηρεσίες Real Time Form-Coaching με σκοπό να μειώσει την πιθανότητα τραυματισμών και να καθοδηγήσει σωστά τον ασκούμενο στο δρόμο για την επίτευξη του επόμενου στόχου. Εμείς το δοκιμάσαμε και σας το προτείνουμε!

 


ΤΡΕΞΙΜΟ ΚΑΙ CARB LOAD

Αν έχετε σκοπό να τρέξετε για λιγότερο από 2 ώρες , δεν σας χρειάζεται. Aν η απόσταση που θα διανύσετε είναι μεγαλύτερη, μην αυξήσετε τους υδατάνθρακες μόνο μια μέρα πριν την προπόνηση αλλά ξεκινήστε μια εβδομάδα πριν ώστε να προετοιμάσετε το σώμα σας και να αποφύγετε δυσάρεστες στομαχικές διαταραχές την ημέρα του αγώνα ή της προπόνησής σας.

ΤΡΕΞΙΜΟ ΚΑΙ SPORTS DRINKS

Και εδώ έχουμε να σας πούμε ότι σε μικρότερη της μιας ώρας προπόνησης είναι αχρείαστα! Η καλύτερη ενυδάτωση είναι το νερό!


ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΕΞΙΜΟ

«Όταν ο καιρός είναι κρύος δεν πρέπει να τρέχω γιατί μπορεί να αρρωστήσω!»

Μύθος! Αυτό που μας αρρωσταίνει είναι τα βακτήρια και οι ιοί και όχι το τρέξιμο. Εξοπλιστείτε με τον κατάλληλο εξοπλισμό με ρούχα τελευταίας τεχνολογίας, όπως η σειρά Coldgear® της UNDER ARMOUR, που κρατάει το σώμα ζεστό, χωρίς να το βαραίνει.

 

ΤΡΕΞΙΜΟ OUTDOOR ΚΑΙ INDOOR (διάδρομος)

Λέγεται ότι είναι κάτι διαφορετικό!

Η ουσία είναι ότι οι μηχανισμοί και στα δυο είναι όμοιοι και μπορείτε να κάνετε μια αποδοτική προπόνηση με όποιον τρόπο από τα δυο επιλέξετε.

Το τρέξιμο μπορεί να αλλάξει τη ζωή μας προς το καλύτερο! Όσο περισσότερο καταλαμβάνει την καθημερινότητά μας, τόσο πιο ευεργετικά λειτουργεί και μας αποκαλύπτει τα οφέλη του ( σωματικά και ψυχολογικά ). Ξεκινήστε πάντα με την συμβουλή ενός ειδικού και δεν έχετε να φοβηθείτε τίποτα. Καλά τρεξίματα σε όλους!

PHYSIORULES

ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ PT–OMT,MSC cand

ΚΟΚΚΟΡΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ PT-OMT

UA HOVR MEGA 2 CLONE

UA HOVR™ Mega 2 Clone   1:1 FIT FOR EVERY RUNNER Tο νέο δρομικό παπούτσι της Under Armour για μεγάλες αποστάσεις, μπορεί και απευθύνεται σε κάθε δρομέα προσωπικά. Πώς; Η νέα τεχνολογία UA Clone είναι η απάντηση. 1:1 PERSONALIZED FIT Η τεχνολογία UA Clone στο επάνω μέρος, προσαρμόζεται ανάλογα

Read More »
VIRGIN GALACTIC

UNDER ARMOUR x VIRGIN GALACTIC

UNDER ARMOUR x VIRGIN Galactic. ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΣΤΗ ΓΗ. ΔΟΚΙΜΑΣΜΕΝΕΣ ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ. Όταν δυο εταιρίες με στόχο ένα καλύτερο αύριο για έναν καλύτερο κόσμο ενωθούν, τότε τα αποτελέσματα μόνο θετικά μπορούν να είναι. Τον Ιανουάριο του 2019 η UNDER ARMOUR ανακοίνωσε τη συνεργασία της με τον ιδρυτή της Virgin Galactic,

Read More »
FUNCTIONAL TRAINING

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ – FUNCTIONAL TRAINING

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ – FUNCTIONAL TRAINING H λειτουργική άσκηση ή αλλιώς functional training αποτελεί στις μέρες μας έναν από τους πλέον δημοφιλής τρόπους εκγύμνασης. H λειτουργική προπόνηση βρίσκει εφαρμογή από έναν απλό ασκούμενο μέχρι τον επαγγελματία αθλητή, αφού έχει τη δυνατότητα να προσαρμόζεται στις εκάστοτε απαιτήσεις. Γνωρίζει όμως ο ασκούμενος

Read More »

UA SPAWN III – THE SPAWN IS BACK

UA SPAWN III Total Support for Total Control THE SPAWN IS BACK Under Armour’s Spawn 3 is Fast and flexible, with the support and grip you need to control the court. Το νέο Spawn III είναι όσα ψάχνει ένας baller του σύγχρονου μπάσκετ. Είναι  γρήγορο, έχει άνετη εφαρμογή, σταθερό

Read More »

CURRY 8 Flow

CURRY Flow 8 Ο Stephen Curry, τρεις φορές πρωταθλητής και δύο φορές MVP με την ομάδα των Golden State Warriors, λανσάρει το νέο του brand “THE CURRY Brand”, σε συνεργασία με την UNDER ARMOUR με σκοπό να αλλάξει το παιχνίδι για τα καλά. Ο Stephen είναι ένα αθλητής που

Read More »

EMBIID 1 “THE BEGINNING OF THE PROCESS”.

EMBIID 1 “THE BEGINNING OF THE PROCESS”. Σύμφωνα με τον Joel Embiid, η ζωή του είναι μια ταινία. Ένα παιδί γεννημένο στο Yaoundé του Καμερούν το 1994, με όνειρο να γίνει επαγγελματίας παίχτης βόλεϊ. Στην πραγματικότητα μέχρι την ηλικία των 15, δεν είχε ακουμπήσει ποτέ μπάλα μπάσκετ. Με αφορμή

Read More »